My LiFe~

My LiFe~
My Part Timer, My Inspiration, My Health ^_^

Info

Dapatkan Set Shaklee anda disini
Wakil Shaklee anda di Bandar Penawar, Pengerang, Felda Kledang/Tunggal/Adela/Sening, Felda Air Tawar, Sg. Mas, Bandar Mas, Lok Heng, Waha/Simpang Waha/Easter.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Hubungi/email: ju_262_umi@yahoo.com

Tuesday, June 8, 2010

Dugaan...ujian itu rahmat sebenarnya..

Semalam agak menguji kesabaran saya.. Semalam saya diamanahkan untuk menggantikan suami menjaga 'ofis' kami kerana dia perlu keluar bekerja untuk menguruskan hal berkaitan rumah yang sedang kami bina..

Selama ini afnan kurang buat perangai. entah kenapa pagi semalam dia dapat tidur kurang setengah jam (9.55am-10.20am+-) sahaja... Alhamdulillah, waktu itu cukup untuk saya menguruskan pembukaan kedai saya sekejap (mengemas, dan pelbagai lagi) Jadinya, bila dia kurang tidur, dia akan rasa tidak selesa.. Main pun tak mau.. Apatah lagi diletakkan di walker mahupun dibiar bermain keseorangan ( walaupun saya ada berdekatan ).. Saat saya membuka kedai, dia berkepit dengan saya.. Alhamdulillah, orang ramai datang waktu itu.. Saya masih lagi mampu mengawal keadaan (chewah!..(*syukur*..) Apbila ada orang yang memerlukan lebih perhatian saya, saya semakin kurang sabar bila afnan tidak mau memberikan kerjasamanya..huhu...afnan..afnan... Alhamdulillah.. ia berlanjut selama 3jam.. Puas saya keluarkan semua mainan dan alas baringnya.. Tapi dia masih tidak mahu saya tinggalkan dia...aduhai..dugaan..namun syukur,saya masih mampu lagi tersenyum dan berlapang dada bila keadaan pulih sekejap.. Dan waktu itulah saya cuba merefresh kekuatan saya sebelum kekalutan datang lagi..

Tak cukup dengan itu... masalah lain pula timbul.. biasanya ok saja.. tapi bila ujian itu Allah kata nak bagi, ia akan datang juga.. Masalah pekerja pula.. Sepatutnya saya hanya menggantikan sehingga jam 1.30pm (itu pun puas saya pujuk afnan, "sekejap ye nak...lagi sejam lagi..kejap ye..lagi setengah jam lagi...") tup tup bila sampai masanya, pekerja yang saya harapkan datang untuk menggantikan saya, menyatakan dia tidak dapat hadir kerana masalah pekerja lagi satu... Debush!...'saya dah tak mampu lagi ni...' bisik hati saya.. afnan da dua kali menyusu tapi tak mau tidur..perut saya pun sudah mula memulas..(kesan menyusu..ibu yang menyusu,tentu mengerti rasa ini)sabar..sabar..ati saya dah xkeruan..suami pula tak dapat call,sbb bateri dia kong!..aduh..sabar jela..nak mesej mmg saya tak menang tangan nak menaip.afnan dah makin tak boleh tahan mengantuk agaknya...jam sudah menunjukkan pukul 2.07pm...oh...ya Allah..datangkan lah pertolonganMu.. Alhamdulillah.. tidak lama selepas itu, pekerja yang saya harapkan pun sampai sambil mengendong nasi ayam ditangannya... (tersenyum lebar hati saya waktu itu..hehe) masa itu afnan baru terlelap setelah menyusu.. Alhamdulillah..

indah kan kalau kita boleh bersabar sikit lagi..memangla, sabar tu sebenarnya tiada had bagi yang ingin merasai nikmatnya bersabar :)

No comments:

Post a Comment